Skoro celé dopoledne jsme strávili na terase. Ne kvůli výhledu na operu, která vykukuje mezi paneláky. Probírali jsme se inzeráty na prodej aut, třídili a telefonovali. Na většinu aut kolem roku 97 s cenou mezi 2.500AUD a 3.500AUD se ozvala jen hlasová schárnka. Vždycky jsme raději nechali vzkaz, ať se ozvou, je-li auto stále na prodej. Dovolali jsme se ale na Jednoho Forda Falcona 1997 za 3.000AUD, jednu Toyotu Camry 1999 za 3800 a dvě na chlup stejné dodávky Mitsubishi Express 1991 za 2.800AUD a 3.000AUD. Domluvili jsme s nimi na odpoledne schůzky a uvařili oběd. Já mezitím natvrdo zresetoval telefon a zkoušel jsem různé kombinace obnovy, aby jsem pokud možno o nic nepřišel a přitom telefon fungoval dobře. Programy jsem musel smazat všechny, ale data jsem zachránil. Rozchodil jsem klávesnici a češtinu, tak mám alespoň psací stroj - a ten kvůli deníku potřebuju nejvíc. První schůzka byla s Mitsubishi Express za 2.800AUD. Byla to stará špinavá, rachotící herka, všechno z ní padalo a chyběla tyčka na kontrolu oleje. Zkoušel jsem se s tím projet, ale po pohodičce s automatem jsem skoro zapomněl, jak se řadí, klouzala mi noha ze spojky, takže jsem akorát čekal, kdy někoho nabořím. Tohle auto jsem

opravdu nechtěl. Druhý inzerát na dodávku je přesně na to samé auto (s jinou cenou a jiným telefonním číslem!), takže si spíš zase najdeme nějakého kombíka, do kterého se vejdu na délku. Na ty australské vzdálenosti stejně asi bude víc potřeba auto, který hezky jede, než auto, ve kterým se bydlí. Odpoledne jsme viděli ještě Falcona, kterým jezdily 3 Němky. Začaly na 3.000AUD, ale když jsem si všiml, že je trochu ťuklé s odřenou haubnou a hnutou přední maskou (která ze třetiny zakrývala světla), začaly s cenou klesat až by nám nakonec ruce utrhaly i za 1.500AUD a to už bylo podezřelé. Bál jsem se, že bude hnutý celý rám a tak jsme od toho raději dali ruce pryč. Zbyla už jen Toyota Camry 1999 za 3.800AUD, ale třeba půjde nějak usmlouvat. Tu uvidíme až zítra ráno. Později k večeru jsme se ještě prošli Victoria street a objevili Holden Commodore 1995 za 2.200AUD (zlevněný z 3.200AUD). Prodával ho Německý pár - on byl tedy Rusoněmec, potkali jsme ho už včera, když nám radil, jak funguje převod aut. Auto je to pěkný, veliký a tak jsme se s tím jeli trochu projet. Volant při malé rychlosti trochu drhne a při jízdě po rovině zatáčí trochu doleva, ale stratuje hezky, krásně brzdí, dobře řadí a má fakt sílu - je to šestiválec 3,8l! Připadalo mi, že topí jedno kolo, tak jsme ho sundali, koukal jsem na brzdy, na poloosu a všechno mi přišlo v pohodě. Auto má nový chladič a termostat - to se v Austrálii taky může hodit. Chtěli jsme počkat do rána a kouknout ještě na Toyotu za 3.800AUD, ale Němci prý v neděli odlétají a jestli auto koupíme ještě dneska, tak nám ho nechají za 2.000AUD. Proti Barunce je o třídu horší, ale za tu cenu! Navíc bude ve výbavě elektrická lednička, plynový vařič a hlavně zbrusu nová matrace. Nakonec jsme tedy kývli a vyrazili k Marcusovi (kamarád u kterého teď bydlí asi 20km od centra) vyřídit papíry a hlavně pro matračku, kterou tam mají. Zpátky jsme jeli už pozdě v noci, lilo, nic nebylo vidět. Hlavně jízdní a odbočovací pruhy mě nějak chyběly. Na ulici hromada lidí, k tomu jsme si pěkně pobloudili a nakonec ani nemohli najít místo na zaparkování - hrůza. Navíc pořád nevíme, co od Plechovky čekat. Tak jsme naše nové auto nazvali podle zvuků, které vydává při otevírání a zavírání dveří, stahování okýnek a při jízdě po hrbolaté silnici. Snad nám ale dobře poslouží a tu velkou Austrálii s ní nějak objedme.
PS: Našich prodejců jsem se nakonec zeptal, co by dělali, kdyby Plechovku do odletu neprodali. Jako zadní vrátka měli domluvené v jednom autobazaru, že by jí odkoupili za 1.200AUD. Taky se tak budeme muset pojistit, doufám, že nám jen tak nekecali.
PS: Auta jsou vždy registrované v jednom ze státu Austrálie. Na prodej v Sydney je nejlepší, když je registrace přímo pro New South Wales. Převod pak funguje pouhým vyplněním jednoho formuláře a zaplacením poplatku na Road and Traffic Authority, který je 29AUD +3% z ceny auta. Tu stejně všichni udávají 1.000AUD, takže převod činí 59AUD.
PS: Registrace auta na půl roku (spojená s technickou) tu stojí neskutečných 300AUD, ale plechovka jí má až do srpna. Povinné ručení se platí ještě zvlášť a není tu povinné.
Žádné komentáře:
Okomentovat