pondělí 1. března 2010

pondělí 8.2.2010 - Sydney, 6. den: přehlášení auta, pojištění, bazén na Dronte, cesta z města

Dnes nás čekaly povinnosti spojené s přehlášením auta. Road and Traffic Authority je naštěstí na Bondi Junction, kde už to známe jako svý boty. Naštěstí s tím nebyly žádné komplikace, stačil vyplněný formulář, účet z hostelu(!), pas, kreditka, 57AUD a auto je skutečně naše. Chtěl jsem obvolat několik pojišťoven, ale když jsem zjistil, jaký je to po telefonu porod (odpovídal jsem na otázky, kterým jsem absolutně nerozumněl), raději jsme vybrali tu, kterou jsme měli nejblíž: AAMI. Zajeli jsme na pobočku a zařídili pojištění tam. Cena 32,50AUD/mesíc byla kupodivu vyšší, než mi řekli po telefonu. Záleží totiž na místě bydliště, které jsem nejdřív uvedl Bondi a pak Kings Cross, kde jsme byli na hostelu. Dlouho jsme diskutovali, jestli si raději nedáme adresu na Bondi, než nám došlo, že musíme v případě pojistné události dokázat bydliště nějakým účtem. Účet z hostelu je tedy nesmírně důležitý i tady, ještě že jsme si ho nechali vystavit. Další problém byl s platební kartou, ze které nám budou měsíčně strhávat splátky. Mojí mastercard CITI ani VISA kreditku mBank mi nekceptovali, kvůli špatnému předčíslí či co. Naštěstí zafungovala Šárčina spořitelní kreditka. Udělali jsme pak velký nákup jako na pobyt v divočině: spousta konzerv a těstovin. Chleba a zeleniny jen co hned sníme. Odjíždíme ze Sydney a nevíme co nás čeká. Dali jsme ještě koupačku v bazénu a jídlo na pláži Dronte a vyrazili na jih. Minuli jsme Royal park (prý druhý nejstarší na světě - tím si ale rozhádal Tongariro) a zaparkovali na prvním parkovišti u moře. Dali jsme misku na místo, kde nám kape voda, to kdyby náhodou v noci začalo pršet, a šli spát. Je docela teplo, v autě až vedro. Naštěstí má Plechovka síťky na zadník okýnkách, takže si můžem v noci krásně větrat.

1 komentář:

  1. Ahoj cestovatelé, jsme moc zvědaví na vaše nové auto, co takhle nějaké foto? Se subarunkou jste se tak pýřili. :-))

    OdpovědětVymazat