pátek 2. července 2010

neděle 27.6.2010 - Tioman - Singapur

Dnes v 7 hodin nám jela loď do Mersingu. Při posledním ranním dobalování přišla silná průtrž, ale na cestu na loď to naštěstí polevilo. No to nám to počasí včera hezky vyšlo, teď ať tu klidně prší. Loď odjížděla skoro na čas, ale stavila ještě na třech dalších místech. Všude to šlo ráz na ráz, ale v Tekeku jsme se zdrželi skoro půl hodiny. V přístavu v Mersingu jsme stihli dát 3 osvědšené hamburgery ze stánku (celý Tioman jsme se na ně těšili), půl hoďky super levného internetu, dofunět na autbusák, ale autobusy v 11:30 jsme už nestihli. Jedou dokonce dva, ale oba už byly plné. Naštěstí jsme stihli posledních pár míst na bus v poledne, který to vzal zpátky přes přístav, takže jsme se nemuseli nikam honit. Za dvě hodinky jsme dorazili do příhraničního města Johor Bahru, a přestože jsme měli koupené jízdenky jen sem, v pohodě nám je uznali i v autobusech Causeway, které jezdí až do centra Singapuru. Asi si všichni turisti kupují jízdenky až na konečnou, přestože vyjdou o dost dráž než dvě samostatně koupené jízdenky do JB a do Singapuru. Na hranicích nám vyhmátli alkohol z Tekeku a ona se z Malajsie nesmí bezcelně dovézt ani kapka. To jsme samozřejmě dopředu nevěděli, a když jsme se to dozvěděli na hranicích, naivně jsme s tím zkusili projet přes rentgeny. Naštěstí jsme si vybrali úplně pravou frontu, u které bylo možné alkohol přiznat. Za rentgenem ale už stejně bylo pozdě. Odvedli si mě někam do strany, sepisovali o mně protokol. Já už čekal tučnou pokutu a pár ran holí, ale nakonec stačilo zaplatit clo. Teda jen na dvě malé rýžové pálenky, na sedmičku rumu vyšlo dráž, než původní cena lahve v Tekeku, tak jsem jim ho tam raději nechal. Dopadlo to dobře, ale byla v nás malá dušička, to si asi ani neumíte představit. Pozdě odpoledne jsme dorazili do našeho hotelu 98SG na stanici metra Aljunied. Z první návštěvy Singapuru jsme si nechali naše kartičky na metro ezLink, které se nám opět hodí na levné cestování po městě. Správcová Kay si nás díky bohu pamatovala a hlavně si pamatovala, že nám v hostelu schovala naše australské didžiridu! Emailem jsme si domluvili na poslední dvě noci rezervaci. Spíme tedy v dormitory, ale jen se dvěmi palandami a dokonce jedním oknem. Mají tu dobré zamykací skříňky, kam jsem hned schoval pasy, moje elektronické poklady a hlavně poklad největší: pouzdro se sedmi DVD fotek a videí z celé cesty. Už se mi moc nechtělo, ale ještě na večer jsme vyrazili na obhlídku obchodů na Lucky Plaza na Orchard street. Dneska jsem vůbec neměl sílu smlouvat. Ceny se mi zdají docela vysoké, hlavně když je přepočítám v aktuálním kurzu 15kč za 1SG, který byl před dvěma měsíci ještě 13,5! Tenhle rozdíl skoro 10% je docela znát :-( Dnes jsme tedy koupili jen jednu podprsenku, za to moc pěknou a hlavně neskutečně levnou!
PS: Hamburgery s mletým masem, vajíčkem a hromadou zeleniny po 3,5RM, internet 2RM za hodinu, podprsenka 5SG :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat