čtvrtek 1. července 2010

sobota 26.6.2010 - Poslední den na Tiomanu

Dnes bylo po dlouhé době celý den krásně. Sluníčko svítilo, vítr skoro nefoukal, na moři sice stále byly vlny, ale viditelnost pod hladinou výborná. Tenhle krásný den (poslední na ostrově) jsme dostali na rozloučenou, protože jinak vždycky alespoň jednou během dne zapršelo nebo foukal "studený" vítr. K snídani jsem oloupal kokos, ale nevím, jestli ta námaha nakonec stála za to. Docela jsem se u toho zapotil a kokos byl poloprázdný. Bez mléka a s dužninou jen ve spodní půlce skořápky. Celý den jsme strávili pod vodou, na pláži nebo v přilehlé restauraci. Šnorchlování dnes bylo super. Na potápění používám zátěžový pás: starou ledvinku naplněnou kamením. Vydržím s ní pod hladinou mnohem déle. Ale plave se s ní špatně. Tak jsem si jí včera večer během šnorchlování schoval pod jedním korálem a dneska, když byl příliv, jsem se pro ní skoro nedokázal potopit. Uši už mě skoro nebolely, tak jsem si to dnes opravdu užil. Šárka šnorchlovala se mnou. Korály zářily, kolem nás se proháněly rybičky a pod námi (asi v desetimetrové hloubce) dokonce potápěči. Trošku jsme si zašmírovali a užívali si perličkovou koupel v jejich bublinách. Vždy vyplavalo několik pravidelných "čoček" a spoustu malých bublinek. Bylo to super. Večer jsme s Francouzemi zašli na večeři do restaurace, kde si prý říkají o velké porce a včera doopravdy dostali ohromný kopec. Podobně to bylo i dneska, jen si za náš prý dvojitý rajčatový salát řekli skoro dvojitou cenu. Bylo mi to divný, ale zaplatil jsem. Lori se ale za mě přišla hádat, že jsou jejich věrní zákazníci a nikdy jim nic takového neudělali. Dnes jsme taky viděli zatmění Měsíce. Horní levá čtvrtka měsíce asi hodinku chyběla, tak jsme se hezky pokochali a podiskutovali o tom, jestli je zatmění Měsíce vidět ze všech míst na zeměkouli stejně nebo ne. Co myslíte? A jak je to se zatměním Slunce? Hezky se to vysvětluje na modelu popelník, láhev, kelímek (rozumněj Slunce, Země, Měsíc).

Žádné komentáře:

Okomentovat