pondělí 28. září 2009

úterý 22.9.2009 - El Fuerte

Dnes jsme vyrazili na El Fuerte. A jak jsme si řekli, po vlastní ose. Tam jsme chtěli jít normálně po silnici a zpět podle naší mapy stezkou přes kopce. Mělo to být přes 25km, tak jsme přivítali, když nám na silnici zastavil mikrobus, že nás tam za 10Bs hodí. Po cestě jsme minuli 2 japonky z našeho hostelu, jak jdou taky pěšky, ale autobus si nestopli. El Fuerte je významné naleziště osady z doby kolem počátku letopočtu ještě před dobou Inků. V centru je skála 250x50m s rituálními rytinami. Podle návštěvní knihy sem ale přijde jen něco přes 5000 návštěvníků ročně. Na skálu se bohužel nesmí (před 10 lety se ještě dalo, jsme tu holt pozdě), ale je tu spousta hekzých vyhlídek. Celé kolečko trvá skoro 2 hodiny. Když jsme jej obešli, dorazily tak vyčerpané japonky, že ani nevěděli jestli půjdou dovnitř. Rozhodovali se podle toho, kolik jsem tam já nafotil fotek.
Ptali jsme se průdce na naší cestu. Je prý značená a vede přes travnaté kopce. Začíná malou odbočkou před první vyhlídkou. Tu jsme ještě našli, další asi 3km jsme pořád věděli kudy jdeme, ale pak jsme začali tápat. Sešli jsme do údolí, kde bylo na říčce vybudované koupaliště. Celý den foukal velice silný vítr, ale jinak bylo horko, takže koupel docela bodla. Cákal bych se ještě déle, ale měli jsme před sebou ještě dlouhou cestu. A to jsme ještě netušili jakou. Drápali jsme se na kopec mezi keři a bloudili jsme po kozích stezkách, které se vždy ztratily v nesprostupném terénu. Nakonec jsme se museli vrátit do údolí a jít po silnici. Stopli jsme si ale dva super teréňáky. Jeli v nich dva japonci, kteří už v Bolívii dlouho žijí (tak tmavé japonce jsme ještě neviděli) a jejich návštěva. Večer jsme zase skočili na polívku a na žalostně pomalý internet. Zdá se, že celé internet cafe běží na jednom mobilním připojení. Na zítřek máme naplánovaný dvoudenní výlet stopem a pěšky na vodopád La Pajcha a na vyhlídku na kondory. Necháme si v hostelu batohy a s sebou vezmem jen to nejnutnější včetně spacáků a stanu. Mám už druhý den menší střevní problémy, dneska jsem si vzal jedno živočiné uhlí, snad to bude OK.