pondělí 19. října 2009

čtvrtek 8.10.2009 - Salta - Cachi

Dnes odpoledne jsme přejeli autobusem do Cachi - krásného malého městečka na úpatí And, ve kterém strávíme následující 3 dny. Ještě v Saltě jsme nakoupili "trochu" jídla v místním supermarketu, který kolem poledne praskal ve švech. Ve frontě na pokladnu jsme strávili dobrých 20 minut. Asi ještě 3x delší fronta byla na exprestní pokladnu. Jak jsme pak zjistili, i přesto byla nejrychlejší. Taky jsem si všiml, že na placení kartou Citibank bych včera (jako každou středu) dostal 15% slevu, škoda. Trochu mě znepokojilo, když pokladní při platbě kartou do pokladny naťukala i tři čísla na zadní straně vedle podpisu, které se používají při platbě na internetu, snad se mi nezačne tenčit konto rychleji než doteď. Cestou na bus jsme opět minuli naší lanovku, necháme si jí až tu budem za 4 dny čekat na bus do Buenos Aires. Raději jsme místo toho skočili na velkou pizzu s litrem Cocacoly za 13Ar a jako zákusek jsme si poprvé dali pověstnou argentinsko zmrzlinu a byla fakt výborná.
Cesta do Cachi byla krásná. Nejdřív se kroutila podél řeky v údolí a pak začala stoupat serpentýnama po krásných zelených kopcích až po kamenitou krajinu plnou ohromných kaktusů. Z autobusu jsme vystupovali už za tmy, poslechli nahaněče a ubytovali se v 100m vzdáleném hostýlku, kde nám Mabel - paní domu ochotně slevila z 20Ar na 15 za osobu na noc, a tím zlomila rekord v nejlevnějším ubytování na naší cestě. Jediný problém byl, že jsme se s Šárkou neshodli na tom, jestli vezmem světlejší pokoj se vstupem z chodby nebo trochu tmavší ale se dveřmi do zahrady. Nakonec jsme vyhráli já a zahrada. Zašli jsme si na chorizo do místní restaurace a byl to ten nejlepší a největší steak, který jsme kdy měli. Dali jsme si jeden dohromady a pořád ho bylo hodně. Byl hrásně vysoký, měkký, hezky propečený a přitom vůbec nebyl připálený. Až, se vrátímě, tak to musíme porovnat se stejkem z argentinského býčka, jaký delají na Háskově.
PS: Bankomaty tu žerou 11,5Ar za výběr, takže se snažím vybírat, co nejvíc. Rekord mám zatím 900Ar. Když jsem zkoušel nejdřív 2000 pak 1000, tak mi bankomat vnucoval, že můj denní limit je 0.

Žádné komentáře:

Okomentovat