čtvrtek 29. října 2009

neděle 18.10.2009 - Ushuaia

Rozhodli jsme se, že zkusíme z Ushuaia odjet stopem, protože nemáme lístky na bus a navíc je docela drahý - až do Puerto Natales, kam se potřebujem dostat by s přestupem v Punta Arenas stál 255Ar. Dnes si ještě užijem komfortu hostelu, internetu a uděláme si krátkou procházku po městě. Na stop půjdem až zítra. K snídani byly mimo jiné k dispozici vajíčka, tak nám jich Šárka rovnou pět usmažila. Dopoledne jsme zase prointernetili - zkoušel jsem obnovit fotky z karty. Programy restoration a freeupdate, které jsem zkusil na kartě žádné smazané soubory nenašly, tak jsou fotky asi definitivně pryč. Odpoledne jsme si na 3 hodinky vyšli do města, prošli pár vyhlídek na město (zrovna přistávalo letadlo a taky si udělalo mazácké kolečko), nábřeží s přístavem a obchodní třídu, kde bylo ale vše kromě supermarketu zavřeno. Město je to docela pěkné s barevnými baráčky za kterými se tyčí sazněžené vrcholky hor. Nejkrásnější je zubatá hora jménem 5 bratrů a ještě zubatější Mount Olivia. Jsou tu ale také podivné, komunisticky vyhlížející skulptury a pomníky. Jeden velký je na Malvinské ostrovy alias Falklandy na které si dělají argentinci nárok a dokonce o ně s angličany "nedávno" bojovali. Dokoupili jsme si ještě na zítřejší cestu najaké jídlo a benzín. Tentokrát jsme to nenechali náhodě a k naší 600ml lahvi jsme naplnili ještě 750ml PETku. To by snad mělo na pár vaření stačit. Večer se mi podařilo jednak prodat průvodce (dohodli jsme se na 85Ar) a jednak zachránit fotky ze smazané karty, jak jste možná poznali z toho, že k článkům od Salty až do Buenos Aires, se nějaké objevily :-) Velký dík patří Slávkovi. Poradil mi program, který umí najít sektory s fotkami podle JPEG hlavičky. Potil jsem se na tom až do jedné do rána a Slávek byl pořád on-line a to měl o 5 hodin víc než já! Program po 2 hodinách byl jen ve 30%, tak jsem dal na klávesnici cedulku, "prosím nevypínat, zachraňuju fokty" a šel jsem spát.
PS: taky se mi dnes na argentinské SIMkartě podařil rozchodit internet. Netuším kolik stojí, ale máme na ní kredit skoro 50Ar, tak jestli to neprovoláme, tak to alespoň prointernetím!
PS2: už mám i teorii, proč a jak my holky v letadle smazaly fotky. Na obnovených fotkách totiž byly i jak se holky fotily navzájem - některé nepovedené. V menu foťáku se dá jednoduše najít symbol koše s českým popisem "smazat vše", což si ale holky nepřečetly. Varovnou hlášku "opravdu smazat všechny fotografie" nebyl asi problém potvrdit OK... no a pak, že prý došly baterky ...

Žádné komentáře:

Okomentovat