úterý 20. října 2009

pátek 9.10.2009 - Cachi Adentro, Las Arcas

Co budeme dělat v Cachi 3 dny? Městečko je to prťavé, v infocentru nic nevědí, v okolí jsou ale pěkné kopce a na dohled dokonce velehory (na kopec Nevado de Cachi, který má přes 6000m.n.m. se musí s průvodcem a cesta trvá 6 dní). Chtěli jsme i na výlet do asi 30km vzdáleného Puente del Diablo, kde se chodí v jeskyní řece mezi krápníky, ale na jedinou cestovku, kterou tu mají, jsme se ráno ani večer nedobouchali. Takže to vypadá, že si tu sami trochu prochodíme okolí. Dnes jsme autobusem ve 12:30 vyrazili do 5km vzdáleného Cachi Adentro, odkud je podle průvodce pěkný výlet do Las Arcas, což ale nevíme co je, ani pořádně kde to je. Tak jsme vyrazili od místa, kde nás vyhodil autobus, někam dál do údolí a ptali jsme se lidí podél cesty. Jednak jsme zjistili, že bus jel dalších 7km až ke škole Las Arcas (kam se teď ve vedru plahočíme), že tam jsou nějaké rujny (nevíme čeho) a že ještě dál jsou nějaké malby na skále nebo v jeskyni. Výlet to byl nakonec moc pěkný. Bloudili jsme mezi políčky a pastvinami zavlažovanými soustavou kanálků, šťastně jsme našli školu, kam by nás svezl autobus, prošli jsme si údolí mezi vysokými kopci plné kaktusů až k místu, kde měly být rujny. Ty jsme ale nenašli. Zpět jsme chtěli jet autobusem od školy, který ale měl jet v sedm nebo v půl desátý (každý nám říkal něco jiného), tak jsme byli rádi, když jsme stopli auto a na korbě s dalšíma 5 místníma se svezli do Cachi Adentro a tam stopli dalšího chlápka, který nás svezl skoro až k hostelu. Hned jsme zašli na dalšího stejka a byl snad ještě lepší než včera. Večer jsme si otevřeli šampaňské a oslavili 1 měsíc úspěšného cestování.
PS: dnes jsme kupovali v krámku "nit" na šití. Bohužel jsem si trochu popletl slovíčka, takže nám v jednom řekli, že "led" nemají a netuší, kde by se dal koupit. Až v druhém, jsme se posunkama domluvili a zjistili, že "hielo" - led není to samé co "hilo" - nit.
PS2: na hostelu mají zajímavé sprchy. Normálně tu přímo v kropítku bývá přímotop s dost neuměle přidrátovanou elektrikou - bývá to o strach a ne vždy to funguje jak má. Tady je ale nad sprchou něco, co není úplně nepodobné zásobníku na záchodě. Před sprchou si to naplníme, zapneme elektriku, která vodu za 30 minut ohřeje. Elektrika se pak vypne a sprcha teče teplá podle toho, jak jsme správně odhadli čas na ohřev. Už nám to ale docela vychází, že není ani studená, ani nevaří.