neděle 1. listopadu 2009

středa 21.10.2009 - 1. den: katamaran, Paine Grande - Los Guardas (17km), ledovec Grey

Spali jsme jen 4 hodiny. V pokoji byla pěkná kosa, takže se nám v 6:20 zpod peřiny vůbec nechtělo. Autobus nás nakonec vyzvedl v 7:40 hned u hostelu. Cestou v autobuse jsme se zakecali a anglickým párem a vyzjistili nějaké informace o Calafate a El Chaltén, kam za pár dní vyrazíme. Taky nás nalomili s myšlenkou svézt se tady v parku katamaránem za 11 tisíc a ušetřit si dnešní dlouhou pěší cestu k začátku 4 denního treku, kterému se podle jeho tvaru říká jednoduše W. Mají tu ještě O - celé kolečko, to je ale na 7-9 dní a
kvůli lavinám je zatím zavřené. U vstupu jsme zaplatili nehorázné vstupné, ale dostali k tomu i pěknou mapu. Dokonce jsem našel souřadnice v projekci SAD69/18F ve své GPSce (hurááá :-) a ještě v autobuse do ní zanesl některé kempy. Katamaran jel za hodinu a půl (akorát čas na krátký pěší výlet na vodopád Salto Grande) a rozhodli jsme se s ním jet, i když stojí 11 tisíc, ale díky němu stihneme každý den dojít na kemp zdarma, takže se nám nakonec vyplatí jak časově tak i finančně. A to jsme ještě měli nutknání lístky nekoupit nebo koupit jen jeden (kupovali se až za jízdy na lodi), ale byli jsme na to moc vleký srabi a to bylo štěstí, protože je při výstupu kontrolovali.
Zatáhlo se a začal foukat silný vítr. Cesta začala od ubytovny Paine Grande, kam jsme připluli po jezeru Pehoé. První hodinku a půl stoupala uzavřeným údolím. Pak se ukázalo druhé jezero, na kterém svítili obří modré kry. Po další půlhodince se v dáli ukázal i ledovec Grey v celé své kráse. Pomaličku jsme se k němu přibližovali a kousek před ním našli odbočku na kemp Grey. Chtěli jsme ale až na další (tenhle není zdrama). Údaje o časech a vzdálenostech v mapě a na cedulích u cesty se dost rozcházejí. Vyrazili jsme ale dál (podle mapy 4km 2h, podle cedule 1,5km 1h30m - na kilometry měla pravdu mapa, na čas cedule) a až v sedm dorazili do kempu, kde nebylo nic a nikdo. Místo na stan jsme si ale našli pěkné a uvařili si těstoviny. Benzín už nám zase hezky hoří a očouzené kastrůlky Šárka vydrhla už v hostelu v Ushuaia, takže jsou zase jako když jsem je našel pod stromečkem (na Rachačce).
PS pro experty :-) projekce SAD69/18F je v GPSce schovaná pod elipsoidem: 5th Amrcn69 a souřadným systémem: UTM UPS

1. Ahoj cestovatelé.
    My tipujeme mimo soutěž, protože jsme pohled již dostali a moc za něj děkujeme. Je z Bolívije a šel necelý měsíc. Je to holt dálka.
    Maminka říká 2000 a já 300 na jednoho psa, tedy 2100.
    My jsme měli v Římě teplo a vrátily se na sever do zimy, vy snad jedete na sever do tepla. Pěkné počasí a šťastnou cestu přejí T a M.

2. Ahoj počasí se zdá dosti drsné. Doufá,že jste dobře zabezpečeni abyste nezmrzli.Stále na vás myslím ať se vám nic nestane.Mějte se pěkně a opatrujte se!!!! máma Kl.

3. Ahoj cestovatelé.
    Tak jsem se dnes vrátil z lázní a hned Vám píši. Ovcí je dnes 2448 kusů. Vím to přesně, neboť jsem včera tomu farmáři volal a on říkal, že jich má 2450, ale dvě ovce jsou na tom nějak špatně. Jinak je tento správný tip rovněž mimo soutěž.
    Do soutěže se ale hlásí Lucina s 1400 kusy, Honza tipuje 700 ovcí a maminka říká 1050 oveček (kdovíjaké ovečky to má na mysli). Štastnou další cestu Vám přejeme z Poniklé. Táta a máma.