středa 18. listopadu 2009

středa 4.11.2009 - Puerto Pirámides, noční bus do Bariloche

Posnídali jsme mazanec, který Šárka objevila v supermarketu v Puerto Madryn a byl výborný. Šli jsme se pak projít na vyhlídku na tuleně (nebo co je to ten sea lion) asi hodinu cesty. Zrovna jsou tam prý jen 4 a my viděli jen jednoho. Dnes foukal opět neskutečný vítr. Cestou jsme potkali pár písečných bouří, že jsem občas musel vést Šárku, která měla raději zavřené oči. Nejvíc foukalo na vyhlídce. Koukali jsme na tuleně, jak chodí okolo útesu a hledá místo, kde by skočil do rozbouřené vody, než nás vyhnal déšť. Schovali jsme se ke správci do budky u vstupu a pak se svezli zpět do Puerto Piramides s dvěma chlápky, kteří přišli už za deště, takže na vyhlídce dlouho nevydrželi. Je tu neskutečný rozdíl mezi přílivem a odlivem. Výškově to může být až 4 metry a na pláži voda ustoupí o víc než 100 metrů. Mají tu zajímavě řešené nalézání do výletních lodí. Na pozvolné pláži stojí na velkých vozíkách (skoro bych napsal až vozech), po kterých turisti v oranžových vestičkách nastoupí na palubu. Malý traktůrek pak loď zatlačí až do moře. Když se loď vrací, přijede jí zase naproti. Odpoledne žádné lodě kvůli silnému větru nejezdili. Za poslední penízky jsme zaplatili bus na autobusák v Puerto Madryn. Chtěl jsem tam 2 hodinky čekání na bus do Bariloche strávit na internetu, který jsme si tam před třemi dny vyhlídli, ale s batohama nás tam nepustili. Museli jsme tedy popojít do centra - já na Internet, Šárka šla nakoupit jídlo. Noční přejezd busem byl super. Máme pohodlný coche cama (velké a široké sedačky, jen 3 v řadě) včetně teplé večeře (něco jako guláš(!) s nokama) a snídaně (suché(!) tousty). Protože nám zbyl na našem argentinském mobilu nějaký kredit, využil jsem ho v autobuse na Internet a přes Operu mini jsem si přečetl Karlův deník z Nepálu. Signál byl bohužel jen v okolí měst (Puerto Madryn a Trelew). Pak jsme šli spát. Když jsem se kolem jedné ráno převalil na druhý bok, zahlídl jsem jak míjíme krásné skály, které se tyčily okolo silnice. Zkoušel jsme je vyfotit, ale marně. Docela by mě zajímalo, co to bylo.
PS: v GPSce jsem si dnes zkusil přepnout na námořní mapu Jižní Ameriky a byla úplně super: krásně a přesně vykreslené pobřeží. I budovy a silnice na břehu jsou vykreslené mnohem líp. Koukal jsem, že jsme včera s lodí kroužili na hloubce přes 90 metrů.

Žádné komentáře:

Okomentovat