pondělí 9. listopadu 2009

středa 28.10.2009 El Calafate - El Chaltén, Cerro Torre

Do El Chalténu jsme dorazili kolem dvanácté. My skejsli na půl hodiny v infocentru. Vilma tu má jen den, tak trochu pospíchala. Když jsme vyndavali batohy z kufru, řekl jsem, že bysme jí rádi něco na cestu přispěli. Řekla si o 100 až 150Ar. Dal jsem jí jen stovku (naštěstí jsem zrovna v peněžence víc neměl :-), ale i to mě přišlo dost. Autobus by nás stál 140, tak jsme i tak něco ušetřili. Rozhodli jsme se udělat 3 denní trek. Dnes dojedem k Cerro Torre, kde přespíme v kempu a zítra pod Fitz Roy, kde je další kemp (oba zdarma). Batohy jsme si nechali v hostelu v El Chalténu a rezervovali si tam třetí noc po návratu z hor. Nechali nás uvařit si tu čaj, najíst se a přebalit se před trekem. Počasí bylo ze začátku docela špatné (od infocentra jsme si prohlídli jen tabuli s popisem hor na obzoru), ale během dne se obloha začala vybírat. Žasli jsme už na první vyhlídce necelou hodinu cesty od El Chaltén. Obloha zmodrala, jen velký Fitz Roy kouřil na obzoru. Jeho původní jméno, podle kterého se tu jmenuje městečko (které vzniklo až v roce 1985), znamená kouřící hora. Opravdu se nad ním vždy vznáší mrak, který jakoby stoupá z jeho stěn. Náš dnešní trek končil u Laguny Torre s malým kempem s výhledem na prsty Cerro Torre. Ještě než jsme k němu dorazili, chtěli jsme si vyběhnout na vyhlídku blíž k Cerro Torre, schovali bahoty v křoví a běželi nahoru. Zastavil nás silný vítr a blížící se mraky, tak jsme se vrátili a trochu pobloudili, než jsme už v pološeru našli kemp. Potkali jsme tu 3 čechy, ale prohodili jsme jen pár slov a než jsme navařili tak šli spát, takže jsme víc nepokecali. Noc byla překrásná. Měsíc byl skoro v úplňku, osvětloval hory okolo kempu a na Cerro Torre se válelo jen pár mráčků.
PS: V infocentru jsem si opsal souřadnice kempu do své GPSky. Jen mě trochu zmátlo, že u dvou souřadnic bylo víc než 60 sekund a proto jsem je nejdřív zadával jako setiny minut. To byl taky důvod bloudění před kempem.
PS2 pro ještě větší GPS maniaky: nebyl jsem si jistý, jaký elipsoid tu používají, jestli WGS84 nebo JihoAmerický69 a dělá to tu skoro 100 metrů rozdílu.

1 komentář:

  1. Ahoj. To si dáváte dortíky, alespoň mně tam moc nezhubneš. Já si taky dopřávala na srazu ve Vysokém na Šachtách, i sluníčko se ukázalo a hory byly celé bílé. Byla krásná panoramata!
    Poslední fotografie jsou jak z naší knihy, jen les u ledovce je víc zbarvený a Chaltén Torre nemá mraky. Děkujeme za zprávy. Mějte se výborně a buďte na sebe opatrní. Zdraví maminka, táta a Lucka.

    OdpovědětVymazat