pondělí 14. prosince 2009

čtvrtek 26.11.2009 - nevydařený výlet, pláž a akvárko

Vstali jsme před pátou. Pomohli nám kohouti, kteří každé ráno od půl páté hlasitě kokrhají. Navíc už hodinu před tím začínají chrčet a vzrat. A je jich tu spousta, takže je to vždy hrozný rachot. Vše jsme měli připravené, takže jsme si jen vyčistili zuby, nabrali vodu a skočili do autobusu, který přijel 3 minuty před půl. Pro případ, že by jel ještě dřív, jsme před tím na silnici položili větev zatíženou kamenem. Takové se tu prý dává znamení řidiči, aby zastavil. Koukali jsme, kolik lidí je vzhůru takhle brzy ráno. Všichni už jeli do práce nebo do školy a autobus se cestou docela slušně zaplnil. Sluníčko už svítilo a bylo moc krásně. Proč jsme takhle brzy nevstávali častěji? Na sraz před nemocnici jsme dorazili v 6:14 a Roman s Honzou nikde. Sedli jsme na obrubník a dali snídani. Když se ani další hodinu neukázali, vyrazili jsme na cestu sami. Šárce ale po včerejšku nebylo moc dobře. Sluníčko začalo opět pařit, tak jsme to po chvilce otočili a stopem dojeli zpět do kempu, kde ostatní zrovna vstávali a divili se, co tam děláme. Celý den jsme strávili na pláži a pod vodou, Šárka ale celou dobu ve stínu, ze kterého vylezla jen na krátké koupání a focení na pláži. Já jsem šnorchloval a na kajaku jsem si dojel až k útesu. Byla to docela dálka. Je to jen asi 15 metrů široký pás rozbitých korálů, na kterém se lámou vlny a občas se přes něj nějaká větší převalí.
Kdybych měl s sebou boty, tak by se na něj dalo v pohodě vylézt. Kouknul jsem se tu s maskou pod hladinu. Korály a ryby jsou tu stejné, ale voda je tu mnohem čistější než u břehu. Skočil jsem pak na 15 minut na Internet (za 60kč) a cestou zpět jsem na benzínce koupil 5 ananasů (za 120kč). Byly výborné. Dva jsme snědli ještě dneska (k obědu jsme si dali rýžovou kaši s ananasem), tři nám zbyly na zítřek. Večer jsme strávili opět s našim Rakušanem a Grepiscem, jak jsme nazvali náš drink: Pisco a vymačkaná šťáva z grepů. Ukazoval nám krásné fotky z dalších ostrovů: Huahine a Bora Bora. Strávil tu skoro 6 měsíců, zbývá mu posledních 14 dní a už sem nikdy nepojede, protože tu vše bylo i na něj moc drahé.