čtvrtek 31. prosince 2009

čtvrtek 10.12.2009 - "oprava" auta, Benmore Range Track, první rybaření

Ráno jsme se na benzíce poptali po autoservisu. Byl kousíček od centra. Šéfová mi zavolala automechanika, ten okouknul auto, vyzkoušel pár přepínačů na palubce, nad volantem našel tlačítko na potkávačky, které vypnul, a bylo opraveno. Nenechavá Šárka totiž včera zkoušela na co jsou které čudlíky a chudák David pak skoro celou noc nespal. S úlevou jsme se vrátili před nákupní středisko, Šárka šla nakoupit jídlo, já vyrazil do rybářských potřeb. Od velkého rybáře Přemka jsem dostal emailem podrobný popis toho, co nakoupit. Na Zélandu jsou totiž řeky plný ryb - takový jsem alespoň získal pocit z fotek pstruhů a lososů vyskládaných podle velikosti, které tu před dvěma lety nalovili a nafotili bratři Čápové. Prodavačka mi nic dalšího neporadila, protože se sama ryb bojí a manžel prý bude v obchodě až zítra. Naštěstí jsem tu odchytl jiného nakupujícího, který byl velmi ochotný, schválil mi prut a vlasec, které jsem si vyhlídnul, vybral mi třpytky a udělal mi rychlokurz vázání uzlů. Šárka rovnou koupila i pánvičku, no to jsem na sebe zvědav!
Dnes bylo úplně jarní počasí, sluníčko svítilo, ptáci zpívali, tak jsme se šli projít alespoň na Benmore Range, který se tu zvedá skoro z roviny do výšky přes 700m a je z něj výhled jako z Řípu. Začátek byl trochu zmatený a cesta vedla přes potok, přes který jsme museli přešplhat po plotě mezi pastvinami. Pak už se ale šlo krásně po travnatých kopcích. Zpět jsme se vraceli okolo lososí farmy, kde jsme si zdarma zkusili krmení nějakými granulemi. Lososy je chytají ze vzduchu, takže je to docela podívaná. Je možné si tu koupit buď celou rybu za 14NZD/kg nebo čistý filet za 28NZD/kg. Já ale vyrazil na nedalekou řeku, kde jsem měl po hodině záběr jenom dvakrát a jen o dno. Tak nevím, jestli se mi investice 160NZD za vybavení a 104NZD za roční povolenku na celý Zéland někdy vrátí :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat