pondělí 4. ledna 2010

neděle 13.12.2009 - Routeburn track (1. den), Flats Camp

Celou noc pršelo, teplota 7°C - ryba na kapotě byla jako v ledničce. I když pořád poprchávalo, osmažili jsme si jí k snídani. Byly z ní 4 krásné kusy masa, lepšího pstruha jsme v životě neměli. Když jsme ho jedli schovaní před deštěm a muškami v kufru auta, pořád jsem tomu nemohl uvěřit. Po snídani jsme se snad věčnost pakovali na náš 5-ti denní trek, přestože Šárka připravila všechno jídlo už včera večer. Máme v plánu strávit 3 dny na Routeburn treku, z konce dostopovat do Milford Soundu, strávit tam noc a pak se dva dny vracet Greenstone nebo Caples trekem zpět k jezeru Wakatipu, odkud snad dostopujem 35km zpět k autu. Zaparkovali jsme auto na parkovišti u Routeburn shelteru a v plné polní vyrazili za dobrodružstvím. Na začátek treku nám svítilo sluníčko, poslední hodinu a půl jsme ale šli v silném dešti. Ještě že jdeme dnes velice krátý úsek. Zpočátku jsme byly v kempu úplně sami. Pršelo, zima byla a Šárka si připadala jako blázen. Naštěstí časem dorazili i další blázni a nakonec se nás pod přístřeškem na vaření tísnilo asi sedm. I počasí se časem docela umoudřilo, tak jsme si užili krásný podvečer v údolí kempu s průzračnou říčkou a oranžově osvětlenými zasněženými kopci okolo. Trochu jsme usušili batohy, které byly i přes pláštěnku, kterou jsme na nich celou doby měli, mokré od vody, která nám stékala z kapuce po zádech. Já měl morké i boty, do kterých mi snad teče, či co.
PS: zatím na nás Routeburn působí jako mastňácký trek s krásně upravenou cestičkou, novými provazovými mosty, čistými lesními kadibudkami a zářícími huty. Zatím jsme šli pouze údolím, kde bují vlhký zelený prales, zítra nás čeká přechod přes hřeben Harris.