čtvrtek 14. ledna 2010

úterý 22.12.2009 - Cascade Saddle (2. den)

Dnes jsme udělali výlet do Cascade Saddle, při kterém jsme ušli pouhých 9,4km, ale nastoupali 1350m metrů. Začíná hned za Aspiring Hutem ve výšce 450m. První půlka je lesem až do vyhlídky ve výšce 1200m a už ta stojí za to. Dál se pokračuje trávou a sněžnými poli až na vrchol 1800m. Potkali jsme dva Němce, kteří na Zélandu pracují. Teď už mají vízum (do 30 let je levnější), zpočátku ale pracovali načerno. Prý stačí objíždět farmy a ptát se. Občas farmář potřebuje každou pomocnou sílu a rád dá peníze na ruku. Dobře jsme s nima pokecali. Došli jsme ale i babu, co nám včera zakázala vařit v hutu a s tou jsme si ani moc pokecat nechtěli. Na vrcholu jsme si našli vyhřátou travičku, dali chleba s avokádem a přes hodinu se váleli a kochali výhledem na obě strany údolí, špičatý Mount Aspiring a ledovec za Sacade Saddle, kde cesta pokračuje dál k Dart Hutu. Cestou zpátky nás doslova předběhli kluk s holkou a trekovými hůlkami, kteří na Dart Hut šli včera a dnes se vrací. Při sestupu jsme si zalyžovali po botách. Hezky jsme si při tom zablbli, občas jsme sebou sekli, ale máme z toho krásná videa a mokré zadky. Pořvávali na nás při tom papoušci Kea, kteří dokážkou ve stoupavých proudech během minutky vylétnout z údolí až do sedla. Večer jsem si trochu zarybařil (vzal jsem s sebou do parku prut na ryby i pánvičku), ale akorát jsem v tom studeném větru pěkně vymrznul. Šárka mezitím udělala výborné nudle, ale fakt jako od číňana! Recept je jednoduchý: dvě čínské nudlové polévky (vodu zcedíme nebo necháme Davida vypít), čtvrtka hlávky zelí, nakrájený luncheon to vše osmažit na cibulce. No vida, alespoň pánvičku jsem nenesl zbytečně.