středa 27. ledna 2010

středa 6.1.2010 - Waiohine Gorge

Dnes jsme měli odpočinkový den. Stavili jsme se na krátký nákup v Greytownu (docela pěkné městečko plné květin) a zbytek dne strávili v DOC kempu v krásném hlubokém údolí Waiohine Gorge, přes které vede úplně nový a mega dlouhý a vysoký lanový most, který nedávno nahradil původní 25 let starý. Protéká jím řeka, kde jsem chtěl zarybařit. Nejdřív jsme k ní takřka slaňovali
krkolomnou cestičkou pod mostem. Na posledním úseku jsem měl ale takový strach, že jsme to raději otočili a objevili úplně pohodový chodníček přímo z kempu. Zatím co já marně rybařil, Šárka vařila (těstoviny s fazolema a volským vokem, mňam). Odpoledne jsme proflákali u auta. Bylo krásně, tak jsme jen tak polehávali ve stínu, četli letáčky z Wellingtonu, psali deníky a emaily. Večer jsme se šli projít na most a asi 2km po pěšince na jeho druhé straně. Vedla krásnou takřka tropickou džunglí, vše bylo zelené a voňavé. Vzal jsem s sebou prut, kdybych se náhodou dostal k řece, ale ta byla pořád hluboko pod námi. Po návratu jsme si pověsili do křoví naší sprchu a opláchli se v krásně teplé vodě. U sousedů jsme vyžebrali struhadlo a k večeři si usmažili pravé nefalšované sejkory (neboli křápance, neboli bramboráky). Protože nebylo čím je obracet (některé ani nedržely moc pohromadě), nadhazovali jsme je jako palačinky. Sousedi nás pozvali k ohni. Šárka byla unavená, tak šla spát. Já jsem ale na kus řeči zašel a přinesl jsem jim dvě sekjory na ochutnávku. S díky odmítli, že už večeřeli a že jsou plní. Spíš si myslím, že neměli odvahu ochutnat, a to jsme si na nich dali tak záležet.
A aby jste u čtení neusnuli, připravili jsme pro vás další soutěž. Tipnětě si do komentáře k tomuto článku, jak dlouhý je nový lanový most přes Waiohine Gorge. Kdo bude nejblíž, dostane pohled.

7 komentářů:

  1. Čau cestovatelé, každý den sleduji s otevřenou pusou dokořán :o) Nedávno jsem jsem pořádal ve Studenci víkendové promítání o cestě do Nepálu. Dopadlo, k mému překvapení, úspěšně. Přišlo nečekaně hodně lidí, pozval jsem jen pár človíčků a div se světe, přišlo dvojnásob lidí. Málem jsem při úvodní ceremoniále nenašel moje slova, když jsem viděl 50 zvědavých očí :-) Tipuji, že most je dlouhý 92 metrů...
    Mějte se a opatrujte se!

    OdpovědětVymazat
  2. Cago, zdravime z Brevnova...konecne jsme online, tak postupne docitame denik a jen tise zavidime!!!
    Delku mostu jsme vygooglovali, tak tipovani nechame na ostatni :)
    Mejte se krasne, Martina & DsD

    OdpovědětVymazat
  3. Napočítal jsem 23 šprušlíků do půlky mostu, tedy krát 2 je 46 a vzdálenost jsem odhadnul na 5 stopy. 46x5=230 stop x 0,3048 = 70,104m. To už se musí hodně houpat. Asi bych měl strach a maminku bych na to nedostal skoro určitě. I když se už hodně zlepšila a v Českosaském Švícarsku byla dost odvážná. Budeme to muset zaletět si tam to vyzkoušet.
    Táta

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj cestovatelé zdravím ze zasněžených Klenovic. Zapojím se do Vaší tipovací soutěže a zkusím 59 m.
    Irča - Klenovice

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, tipuji 65.43 m. Alena

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj cestovatelé. Zdravíme Vás z Poniklé. K Vaší soutěži uvádíme následující. Máma neví, ale nyní říká 120m. Babička odhaduje rovnou stovku, ale zlobí se proč nemáte možnosti a), b) a c). Já typuji 125m, i když mega dluhý lanový most by měl mít minimálně 1000000mm, t.j. 1km. Jinak tu máme nádhernou zimu. Hned za barákem máme rolbou upravené běžecké stopy jak pro bruslení, tak klasiku. Dnes bylo krásné azuro a kdyby mě při bruslení neboleli kyčle, tak to bylo super. Užívejte si cestování a buďte na sebe opatrní. Zdraví Vás RoBa, máma a táta.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,příště lepší fotku:o). Z té fotky mě zas tak mega velký nepřipadá, takže dávám 58m. Jen doufám, že nestojíte někde na jeho konci, ale uprostřed.

    OdpovědětVymazat