středa 30. června 2010

čtvrtek 24.6.2010 - Olej na pláži, Monkey Beach

Ranní koupání se dnes nekonalo, protože jak jsme se přiblížili na pláž, hned na nás volal nějaký chlap z hospody, ať si dáme pozor. Na pláži a ve vodě totiž plavou cáry nějakého oleje. Bůhví odkud se vzal, ale lepí se na nohy, hrozně špiní a je ho všude spousta. Zašli jsme se podívat na pláž na jih od mola. Bylo to tam trochu lepší. I tady na pláži se sice válí velké černé lesklé kapky a jak začíná smažit sluníčko, tak se pomaličku vsakují do pístku, ale ve vodě, zdá se, nic není. Jen mrtvé korály a kousek dál od břehu i pár živých. Po potápění mě pořád bolí pravé ucho a při šnorchlování mi trochu tekla krev z nosu, ale to bude dobrý. Oběd jsme dali tam, co včera večeři, zase bylo jedno jídlo pálivé, i když nemělo. Tomuhle pinglovi se prostě nedá věřit. Protože koupání v oleji nás přestalo brzy bavit, vyrazili jsme odpoledne na výlet na Monkey Beach. Cestou necestou jsme přešli přes Panubu dál na sever, až jsme dorazili na pláž, na které jsme v dálce opravdu zahlídli opice. Loren včera tvrdil, že mu tam opice vlezy až do batohu a vytáhly pas, tak jsme si raději dávali pozor. A opravdu, když jsme plavali u skály daleko od břehu, zahlídli jsme u našeho batohu nějaké opičí ocasy. Šnorchlování ale bylo super. Na jedné skále byla koncentrace korálů jako při potápění. Viděli jsme i jednu murénu a sasanku s Nemem a taťkou. Zpátky jsme se svezli hezky lodí, protože se nás přišel zeptat jeden rybář, jestli nejedeme do Air Batang, že nás tam za 15RM hodí. Nakonec jsme se svezli za 10 a ještě jsem si zakormidloval člun s 60 koňovým motorem puštěným na plno. Hladina byla k večeru krásně klidná a my letěli jako šipky. Večer jsme potkali šťastné Francouze, kteří byli na výletě v duty free obchodě v Tekeku (městě asi 4km na jich od Air Batang), kde sehnali dobré a relativně levné australské víno. Koupili i levné pivo a mysleli při tom i na nás. Na večeři jsme zašli do "luxusní" restaurace s ubrusy. Jídlo nám přinesli na velkých talířích, ale hrozně malé porce. Asi si tu fakt hrajou na luxus :-(