neděle 13. června 2010

čtvrtek 3.6.2010 - Déšť, stopa Budhy, 3 chrámy

Dnes půl dne propršelo a já byl tak trochu rád, protože byl čas na psaní deníku a emailů, které jsem pak šel poslat z internetcafé v naší ulici. Chtěl jsem si i utřídit fotky a překopírovat nějaké na flashku, ale jediný počítač s čtečkou byl zavirovaný (zase se mi skryly nějaké adresáře), tak se mi tu experimentovat s drahocennýma fotkama moc nechtělo. Když se odpoledne trochu vyčasilo, vyrazili jsme přes severní stranu kopce Phu Si, kde se nemusel platit vstup, je to tu snad ještě hezčí než na samotném vrcholu a mají tu vyšlápnutou stopu od Budhy. Nejdřív jsme obdivovalli asi 40cm pozlacený otisk, než jsme zjisitili, že skutečná stopa jako od sedmimílové boty je schovaná v domečku pod střechou a měří okolo dvou metrů. Obešli jsme si pak nějaké 3 waty (budhistické chrámy) blízko centra a zašli se podívat k řece. Viděli jsme jak přívozem vezou náklaďák s chudákem slonem, který se jim ani nevešel pod střechu lodě. Poptali jsme se tu i na loď do Nong Khiaw, která ale vyjde na dvojnásobek než autobus, tak si to ještě budeme muset rozmyslet, jestli za to fakt stojí. Došli jsme až na trh, kde jsme si opět dali rozchod. Já zůstal sedět na lavičce s výhledem na jeden chrám ve které zrovna zpívali mniši nějaké modlitby. Šárka vyrazila na trh doplňovat zásobu dárků pro vás pro všechny. Navečeřeli jsme se jako včera z jednoho vrchovatého talíře, dnes nám dokonce zbylo i něco domů. To co jsme už nemohli sníst jsme potají zabalili do palmového listu, ve kterém jsem přinesl maso na špejli. Do guesthouse dnes ráno přijeli dva Češi: Petra a Marek. Vyrazili ale hned ráno do deště na obhlídku města, tak jsme se jen domluvili, že pokecáme večer. Kolem desáté jsme jim zaklepali na dveře, ale byli pryč - asi na večeři ve městě, tak snad to vyjde zítra.
PS:Bus do Nong Khiaw má stát 60.000kip, loď vyjde na 120.000kip.

Žádné komentáře:

Okomentovat