neděle 27. června 2010

neděle 20.6.2010 - Melaka - Air Batang na ostrově Tioman (bus 238km, 4h 10min, loď 57km ,97min)

V půl osmý nás čekal taxík s celou svojí rodinou a nákupem z trhu. V autobusu do Mersingu jsem chtěl psát deník, ale i na rovné dálnici to drncalo a hlasitě puštěné video se pořád zasekávalo. To mě tak štvalo, že jsem šel za řidičem, ať to vypne, že se na to nedá koukat a stejně všichni v autobusu spí. Když jsme sjeli z dálnice, tak to bylo ještě horší. Řidič se zase ukázal jako kretén největší, tlačil před sebou kolonu aut a předjížděl, kde mohl i kde nemohl. Asi to bude v celý Malajsii s autobusy stejný. Loď na Tioman nám jela až za hodinu a půl, tak jsme měli čas se v Mersingu trochu rozkoukat, zjistit busy do Singapuru, koupit nejlevnější lístky na loď (všude jsou stejné, ceny řídí vláda) a zjistit pár rozporuplných informací o ostrovu. Ptali jsme se lidí, co se z ostrova vrátili. Všichni říkali, že tam, co byli oni, to bylo úžasný a všude jinde to bylo horší. Tak to vypadá, že ať si z asi 5 míst na ostrově vybereme jakékoliv, neuděláme chybu. Když jsme se konečně dopotáceli do přístavu, byla už Šárka nepříčetná hlady. Pospíchali jsme na loď, tak jsme si dali jen hamburgery ze stánku. Byly výborné (s masem zabaleným do volského oka). Ani v BurgerKing by se za ně nemuseli stydět. Pospíchali jsme zbytečně, protože loď ve dvě hodiny měla jet až v půl třetí a ve skutečnosti odjela až v půl čtvrtý. Na ostrov jsme dorazili kolem páté. Rozhodli jsme se pro osadu Air Batang (přezdívané ABC), a když jsme vylézali z lodi a já hned pod molem v tyrkysovém vodě zahlédl zářit korály, věděl jsem, že jsme tady správně. S batohy jsme si prošli ubytování na sever od mola tam a zpátky, až jsme našli dva rodinné bungalovy Sry Nelayan s vlastní koupelnou a cenu ukecali na 40MR za noc. K večeru s krásným západem slunce jsme si šli zaplavat okolo skalisek na pláž Panuba na severním konci osady. Voda byla klidná, krásně teplá a korály úžasné. Jinak pláže zatím nic moc. Jen na severu těsně před skalisky je pěkný přístup do vody, jinak jsou po celé délce jen kameny. Osada je řada baráčků, hospůdek a bungalovů, mezi kterými se proplétá úzký betovoný chodník, kde se prohánějí místní na motorkách nebo nákladních sidekárách, že často před nimi uskočíte na poslední chvilku. K večeři jsme si dali v jedné plážové restauraci smažené nudle s mořskými potvorami. Porce nic moc, ale chuť výborná. Je tu relativně levně, sice ne, jako v Luala Lumpur nebo v Melace, ale na krásné ostrovní letovisko jsou ceny přijatelné. Moje nudle stály v přepočtu 50kč, Šárčina rýže s kuřcími kousky byla ještě trochu levnější.
PS: Stejně jako v Laosu i tady si bankomaty ze zahraničních karet berou "zvláštní" poplatek. V Laosu alespoň napsali kolik, ale tady napíšou, ať se podívám na výši poplatků na internetu. Obešel jsem jich několik na autobusáku v Melace, pak i v Mersingu, ale nenašel jsem jediný bez poplatků. Povedlo se mi alespoň vybrat kartou CITI, protože mBank si v porovnání s oficiálním kurzem ČNB strhla o 6% víc! To jsou šupáci! Jo a jestli někdo máte účet u mBank a spoříte si na účtu eMax Plus (který kdysi začínal na 3,5%), tak vězte, že úroky na něm jsou dnes tak mizivé, že jsem si raději peníze převedl jinam.

Žádné komentáře:

Okomentovat